Четвъртото заседание на Комитета за наблюдение на Програма „Образование“ 2021 – 2027 г. стартира с отчет за реализираните мерки по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020 г.
Създадени са множество партньорства между училища и работодатели за
осигуряване на съответствие между приобщаващо образование и образователна интеграция, модернизация и качество на образованието и връзка на образованието с пазара на труда.
Специфичните предизвикателства, идентифицирани в Стратегическата визия е насочена към дуалното професионално образование и обучение. Те се превръщат във водеща форма на професионално образование в България чрез прилагане на достиженията на Индустрия 5.0.
Дигитализацията и новите технологии, в частност изкуственият интелект, променят света и структурата на професиите и са в основата на новата визия в ОП “Образование”.
„Радвам се, бизнесът и образованието в област Враца създават изключително благодатна среда за обучение и последваща реализация, което влияе върху цялостния икономически профил на региона.
Днес приехме решение, с което в индикативната годишна програма за 2025 г. на
програма “Образование“ 2021-2027 г. ще бъдат реализирани дейности за създаване на училищни и местни общности в подкрепа
процеса на десегрегация на училищата и намаляване на негативни
обществени нагласи в образованието.
Предстои да се проведат обучения на местната и училищна администрация, на
образователни медиатори, социални
работници и на педагогически специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности и умения, надграждане на изградената облачна среда и внедрената
платформа за образователни услуги и съдържание „Дигитална раница”, адаптиране и ползване на дигитално образователно съдържание чрез изграждане на модерна защитена образователна среда в училищата, базирана на съвременно оборудване.
Благодаря на заместник-министъра на образованието и науката Наталия Митева за ползотворната дискусия и така предложените възможности пред училищата в област Враца“, сподели Николай Руменов.