Бизнес Събития

ПРЕЗ ПРОЛЕТТА Готвят ни адско пътуване до София

  19.01.2023 06:00             
ПРЕЗ ПРОЛЕТТА Готвят ни адско пътуване до София

Служебната власт готви на жителите на Северозапада транспортен ад през пролетта. Според информация на „Конкурент“, потвърдена от независими източници, не лошото състояние на пътищата в региона, а бъдещото затваряне на Е-79 е била истинската причина за визитата на регионалния министър Иван Шишков преди дни. Служебната власт планира за затвори участъка между Мездра и Люти брод, за да прокара трасето за новия скоростен път между Видин и Ботевград. Тъй като в отсечката има нужда от взривявания, трафикът на хиляди автомобили, автобуси и камиони ще бъде пренасочен по други маршрути, докато сапьори и строители си свършат работата.

Възможностите за отбиването на трафика е било обсъдено на среща в Монтана, на която са присъствали областните управители, директорите на областните пътни управления във Видин, Монтана и Враца, както и всички служби, имащи отношение по темата. Хората от Северозапада са изразили категорично негативното си отношение към евентуално затваряне на Е-79, тъй като това ще доведе до много сериозни щети.

В Монтана се опасяват, че държавната власт е решила да пренасочи част от трафика на ТИР-овете през прохода Петрохан. Многото остри завои с обратен наклон и компрометирани участъци от обилните дъждове миналата година поставят на сериозно изпитание всеки шофьор на камион, който тръгне да катери Балкана между Берковица и Костинброд. Това е една от причините, поради които хората в града на Огоста изразили негативно отношение към този план.

Представителите на Видинско изразили притеснения срещу готвеното евентуално изпращане на трафика по стария път между Белоградчик и Монтана. Трасето сега се ползва за резервно, когато Е-79 се запуши от някоя голяма катастрофа, но категорично не става за поемането на камиони с 20-30 тона товар, защото ще доведе до съсипването на настилката, пропадането на асфалта и нежелани задръствания.

Жителите на Врачанско пък имат притеснения, че някой в София е решил да отбие движението на камиони през Мездра – Роман – Златна Панега, с което „обиколката“ на хората от региона до София ще се увеличи със 100-ина километра. Неофициално се говори, че леките коли и автобусите между Видин и София ще бъдат пропускани по шосето през планинските села Паволче и Челопек, което беше определено от европейския пътни институции като едно от най-опасните след ремонта си.

В Мездра също са недоволни от „отрязването“ им до достъпа до София, което ще се получи след затварянето за месеци на Е-79. И припомнят, че при строителството на ВЕЦ „Калето“ е имало доста взривявания, които са били в рамките на между 15 и 30 минути и не е било отбиван целия трафик по направлението. Информацията потвърди собственикът на ВЕЦ-а Тони Йорданов, според когото спирането на трафика е и абсурдно, и лишено от логика.

Заетите в заводите край Ботевград от Враца и Мездра пък ще трябва да пътуват с по 1 час повече и в двете посоки, докато стигнат до работните си места, обикаляйки през Искърското дефиле и стигайки през София до Ботевград.

В случай, че централната власт наложи своето мнение и спре трафика, това ще доведе до огромни загуби и за международните превозвачи, тъй като между Ботевград и Видин в момента минава основния поток от товари между Азия и Европа. Това кара представителите на големите фирми категорично да са против плана за форсиране на строителството на магистралния път, измислен от министър Шишков.

 

Пътят Паволче – Челопек е опасен за здравето

В края на 2021 г. експерти от Европейския център за транспортни политики дадоха негативна оценка за пътя между планинските села Паволче и Челопек. Това е трасето, което властта готви да използва, за да прехвърли трафика между Видин и Ботевград, когато затвори отсечката между Мездра и Люти брод. Експертите са описали конкретни участъци – наличие на 6-метрова пропаст, която не е обезопасена, липсват маркировка и предпазни мантинели, а новоизградените отводнителни канавки се рушат и пълнят с листа, което е предпоставка за невъзможното оттичане на вода при поройни дъждове. Отделно от това трасето преминава през двете села, което е допълнителна предпоставка за произшествия с хората в тях.