Служебната власт готви на жителите на Северозапада транспортен ад през пролетта. Според информация на „Конкурент“, потвърдена от независими източници, не лошото състояние на пътищата в региона, а бъдещото затваряне на Е-79 е била истинската причина за визитата на регионалния министър Иван Шишков преди дни. Служебната власт планира за затвори участъка между Мездра и Люти брод, за да прокара трасето за новия скоростен път между Видин и Ботевград. Тъй като в отсечката има нужда от взривявания, трафикът на хиляди автомобили, автобуси и камиони ще бъде пренасочен по други маршрути, докато сапьори и строители си свършат работата.
Възможностите за отбиването на трафика е било обсъдено на среща в Монтана, на която са присъствали областните управители, директорите на областните пътни управления във Видин, Монтана и Враца, както и всички служби, имащи отношение по темата. Хората от Северозапада са изразили категорично негативното си отношение към евентуално затваряне на Е-79, тъй като това ще доведе до много сериозни щети.
В Монтана се опасяват, че държавната власт е решила да пренасочи част от трафика на ТИР-овете през прохода Петрохан. Многото остри завои с обратен наклон и компрометирани участъци от обилните дъждове миналата година поставят на сериозно изпитание всеки шофьор на камион, който тръгне да катери Балкана между Берковица и Костинброд. Това е една от причините, поради които хората в града на Огоста изразили негативно отношение към този план.
Представителите на Видинско изразили притеснения срещу готвеното евентуално изпращане на трафика по стария път между Белоградчик и Монтана. Трасето сега се ползва за резервно, когато Е-79 се запуши от някоя голяма катастрофа, но категорично не става за поемането на камиони с 20-30 тона товар, защото ще доведе до съсипването на настилката, пропадането на асфалта и нежелани задръствания.
Жителите на Врачанско пък имат притеснения, че някой в София е решил да отбие движението на камиони през Мездра – Роман – Златна Панега, с което „обиколката“ на хората от региона до София ще се увеличи със 100-ина километра. Неофициално се говори, че леките коли и автобусите между Видин и София ще бъдат пропускани по шосето през планинските села Паволче и Челопек, което беше определено от европейския пътни институции като едно от най-опасните след ремонта си.
В Мездра също са недоволни от „отрязването“ им до достъпа до София, което ще се получи след затварянето за месеци на Е-79. И припомнят, че при строителството на ВЕЦ „Калето“ е имало доста взривявания, които са били в рамките на между 15 и 30 минути и не е било отбиван целия трафик по направлението. Информацията потвърди собственикът на ВЕЦ-а Тони Йорданов, според когото спирането на трафика е и абсурдно, и лишено от логика.
Заетите в заводите край Ботевград от Враца и Мездра пък ще трябва да пътуват с по 1 час повече и в двете посоки, докато стигнат до работните си места, обикаляйки през Искърското дефиле и стигайки през София до Ботевград.
В случай, че централната власт наложи своето мнение и спре трафика, това ще доведе до огромни загуби и за международните превозвачи, тъй като между Ботевград и Видин в момента минава основния поток от товари между Азия и Европа. Това кара представителите на големите фирми категорично да са против плана за форсиране на строителството на магистралния път, измислен от министър Шишков.
Пътят Паволче – Челопек е опасен за здравето
В края на 2021 г. експерти от Европейския център за транспортни политики дадоха негативна оценка за пътя между планинските села Паволче и Челопек. Това е трасето, което властта готви да използва, за да прехвърли трафика между Видин и Ботевград, когато затвори отсечката между Мездра и Люти брод. Експертите са описали конкретни участъци – наличие на 6-метрова пропаст, която не е обезопасена, липсват маркировка и предпазни мантинели, а новоизградените отводнителни канавки се рушат и пълнят с листа, което е предпоставка за невъзможното оттичане на вода при поройни дъждове. Отделно от това трасето преминава през двете села, което е допълнителна предпоставка за произшествия с хората в тях.