Свят

Как Келвин Клайн създаде своята успешна модна империя? Историята на Calvin Klein

  29 апр 2021             
Как Келвин Клайн създаде своята успешна модна империя? Историята на Calvin Klein

Келвин Клайн все още е загадка. Да, знаем за бельото и парфюмите му, но как е стигнал до върха е нещо като мистерия. Клайн отново навлиза в публичната сфера и се радва на нестихващ интерес, особено след като през декември 2002г. дава серия от интервюта за марката си, която продава на Филипс-Ван Хеузен Корп.

Но кой е всъщност Келвин Клайн?

Ето и малко любопитна биография. Калвин Клайн учи мода в Ню Йорк и се обучава за производител на костюми. През 1968 г. той и Бари Шварц откриват собствена компания, като Шварц управлява бизнеса, а Клайн отговаря за дизайна и визията на продуктите. Първоначално марката става известна с костюмите и палтата, но линията на спортно облекло на Клайн бързо става популярна. Той получава и три награди "Coty" за дамски облекла, а бизнесът в крайна сметка се разраства и започва производството на мъжки дрехи, дънки, козметика, парфюми. Тук можеш да видиш и най-добрите парфюми на Келвин Клайн: https://fragrances.bg/blog/nai-dobrite-parfumi-na-calvin-klein/

Силата на Клайн е и в рекламите на марката, които са ориентирани към модели и знаменитости, които са станали емблематични за поп културата, като същевременно рекламите провокират и много противоречия и въпроси с провокативния си характер. Рекламите са често със сексуално провокативна природа, което пък осигурява целената популярност и разпознаваемост на бранда

Ранният живот на Келвин Клайн

Калвин Ричард Клайн е роден на 19 ноември 1942 г. в Бронкс, Ню Йорк. Баща му, който е унгарец по произход, притежавал семеен магазин за хранителни стоки в Харлем, докато майка му е била домакиня, която се радвала да посещава шивачницата на разведената си майка. Именно тези посещения при бабата помогнали на Клайн да открие влечението си и любовта към дрехите и дизайна. Макар още младеж, той започва да работи по разнообразни модни скици и в крайна сметка завършва Моден технологичен институт през 1963 година.

Емблематичната марка CALVIN KLEIN

Клайн работи на различни работни места в индустрията, преди да започне собствен бизнес. През 1968 г. той и приятелят му от детството Бари Шварц стават бизнес партньори, като Шварц поема бизнеса от семейството си и дава на Клайн $10 000, за да започне работа по марката.

Наемайки малък шоурум, Клайн в крайна сметка успява да сключи сделка с универсалния магазин Bonwit Teller и именно с експозицията, осигурена от Teller и нарастващото потребителско търсене, Клайн успява да достигне милиони в продажбите още до началото на 70-те години.

Въпреки, че първоначално се фокусира върху дамските палта и костюми, по-късно марката развива други линии като дамското облекло, което успешно съчетава минималистичен и рационализиран външен вид чрез употребата на редки, качествени и леки материи и тъкани.

По-късно марката започва производство на мъжко бельо, както и на джинси, като в крайна сметка става основен играч на деним пазара, който тогава е доминиран от Глория Вандербилт, Джордаче и Сасон.

Клайн наема модни светила, за да помогне за оформянето на визията на компанията. През 80-те, марката на Klein е известна вече и одеколони и Calvin Klein парфюми. Успехът на рекламните кампании също продължава.

Следващата стъпка за бранда са домашните облекла. Компанията се сблъска с големи финансови затруднения през 90-те и е спасена от Дейвид Гефен.

Calvin Klein Inc. подава жалба през 2000г. срещу лицензополучателите си Warnaco Group за нарушаване на договорни споразумения и търговски марки. Делото е решено извънсъдебно. След създаването на още много лицензии Klein и Schwartz продават своята компания през 2003 г. на Phillips-Van Heusen Corporation за $430 милиона в брой и акции.

От 2016 г. Raf Simons е назначен за главен творчески директор на марката Calvin Klein, който служи като обединяващ ръководител на нейните подразделения. А успехите за бранда не престават. Марката е олицетворение на успеха, сбъднатите мечти, лукса, елегантността и вкуса към живота. Марката е пример за това как се прави бизнес.