Келвин Клайн все още е загадка. Да, знаем за бельото и парфюмите му, но как е стигнал до върха е нещо като мистерия. Клайн отново навлиза в публичната сфера и се радва на нестихващ интерес, особено след като през декември 2002г. дава серия от интервюта за марката си, която продава на Филипс-Ван Хеузен Корп.
Но кой е всъщност Келвин Клайн?
Ето и малко любопитна биография. Калвин Клайн учи мода в Ню Йорк и се обучава за производител на костюми. През 1968 г. той и Бари Шварц откриват собствена компания, като Шварц управлява бизнеса, а Клайн отговаря за дизайна и визията на продуктите. Първоначално марката става известна с костюмите и палтата, но линията на спортно облекло на Клайн бързо става популярна. Той получава и три награди "Coty" за дамски облекла, а бизнесът в крайна сметка се разраства и започва производството на мъжки дрехи, дънки, козметика, парфюми. Тук можеш да видиш и най-добрите парфюми на Келвин Клайн: https://fragrances.bg/blog/nai-dobrite-parfumi-na-calvin-klein/
Силата на Клайн е и в рекламите на марката, които са ориентирани към модели и знаменитости, които са станали емблематични за поп културата, като същевременно рекламите провокират и много противоречия и въпроси с провокативния си характер. Рекламите са често със сексуално провокативна природа, което пък осигурява целената популярност и разпознаваемост на бранда
Ранният живот на Келвин Клайн
Калвин Ричард Клайн е роден на 19 ноември 1942 г. в Бронкс, Ню Йорк. Баща му, който е унгарец по произход, притежавал семеен магазин за хранителни стоки в Харлем, докато майка му е била домакиня, която се радвала да посещава шивачницата на разведената си майка. Именно тези посещения при бабата помогнали на Клайн да открие влечението си и любовта към дрехите и дизайна. Макар още младеж, той започва да работи по разнообразни модни скици и в крайна сметка завършва Моден технологичен институт през 1963 година.
Емблематичната марка CALVIN KLEIN
Клайн работи на различни работни места в индустрията, преди да започне собствен бизнес. През 1968 г. той и приятелят му от детството Бари Шварц стават бизнес партньори, като Шварц поема бизнеса от семейството си и дава на Клайн $10 000, за да започне работа по марката.
Наемайки малък шоурум, Клайн в крайна сметка успява да сключи сделка с универсалния магазин Bonwit Teller и именно с експозицията, осигурена от Teller и нарастващото потребителско търсене, Клайн успява да достигне милиони в продажбите още до началото на 70-те години.
Въпреки, че първоначално се фокусира върху дамските палта и костюми, по-късно марката развива други линии като дамското облекло, което успешно съчетава минималистичен и рационализиран външен вид чрез употребата на редки, качествени и леки материи и тъкани.
По-късно марката започва производство на мъжко бельо, както и на джинси, като в крайна сметка става основен играч на деним пазара, който тогава е доминиран от Глория Вандербилт, Джордаче и Сасон.
Клайн наема модни светила, за да помогне за оформянето на визията на компанията. През 80-те, марката на Klein е известна вече и одеколони и Calvin Klein парфюми. Успехът на рекламните кампании също продължава.
Следващата стъпка за бранда са домашните облекла. Компанията се сблъска с големи финансови затруднения през 90-те и е спасена от Дейвид Гефен.
Calvin Klein Inc. подава жалба през 2000г. срещу лицензополучателите си Warnaco Group за нарушаване на договорни споразумения и търговски марки. Делото е решено извънсъдебно. След създаването на още много лицензии Klein и Schwartz продават своята компания през 2003 г. на Phillips-Van Heusen Corporation за $430 милиона в брой и акции.
От 2016 г. Raf Simons е назначен за главен творчески директор на марката Calvin Klein, който служи като обединяващ ръководител на нейните подразделения. А успехите за бранда не престават. Марката е олицетворение на успеха, сбъднатите мечти, лукса, елегантността и вкуса към живота. Марката е пример за това как се прави бизнес.