Вчера се проведе публично събитие за представяне на напредъка по проект „Техническа помощ за подготовка на проект „Модернизация на железопътен участък Мездра – Медковец“ в София. На събитието бяха представени техническите решения за модернизация на железопътното трасе, спирки, гари и железопътни съоръжения.
Инвестиционният проект предвижда модернизация на съществуващата инфраструктура, включително повишаване на проектната скорост до 160 км/ч, изграждане на нови приемни здания, перони и съоръжения за пресичане на две нива. Внедряват се и нови системи за видеонаблюдение и пътническа информация, което ще осигури по-добра свързаност и безопасност за пътуващите. Дължината на железопътното трасе от Мездра до Медковец е с обща дължина от 83,950 км.
Представените по време на събитието технически проекти включват модернизация на 9 жп гари, като това са Мездра, Руска Бяла, Враца, Бели извор, Криводол, Стубел, Монтана, Вирове и Медковец и 8 междугария, жп връзка към съществуващата 71-ва жп линия Берковица - Бойчиновци и свързване на новите гарови коловози с индустриалните клонове. Във всички гари са проектирани нови приемни здания и пътнически перони, с изключение на приемното здание на гара Враца, което ще се реконструира.
Реализацията на проект „Модернизация на железопътен участък Мездра – Медковец“ е ключов за железопътната инфраструктура в Северозападна България. Основната цел е значително подобряване на техническите параметри на линията, както и внедряването на модерни системи за сигнализация и телекомуникации. Това ще позволи значително намаляване времепътуването в участъка, при оптимално ниво на сигурност, обезпечено с надежден пренос на информация, необходима за функционирането на съвременните системи за сигнализация, телеуправление и телеконтрол (МКЦ, СТС и SCADA) и на системата за мобилни комуникации, съобразени с изискванията на техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС).