България

Пием 3,5 пъти по-малко безалкохолно пиво от европейците

  15.08.2019 10:26             
Пием 3,5 пъти по-малко безалкохолно пиво от европейците

В България се консумира около 3,5 пъти по-малко безалкохолна бира спрямо средното ниво за Европейския съюз. Това каза за „Монитор“ Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България (СПБ).

Тя уточни, че в целия ЕС, включително и в България, се забелязва нарастващ интерес към бирата без алкохол или с ниско алкохолно съдържание. „В страните от

общността делът на този тип пиво на пазара е около 7%


а в нашата страна се очаква през тази година да достигне около 2 на сто“, обясни Радомирова.

„От началото на годината на пазара у нас са излезли 16 нови бири, произвеждани от фирми, членуващи в браншовата организация. Прави впечатление, че все повече се развива сегментът на премиалните бири, които са бутикови предложения. Те са в малки серии и са от видове, които не са традиционни за нашия пазар. Тази тенденция е най-отчетлива в големите градове и сред потребителите на пиво в активна възраст от 29 до 45 години. У нас в последните години обаче най-много се консумира светлото пиво тип пилзнер. То държи около 93% от пазара“, каза още директорът на СПБ.

Според Радомирова положителна тенденция е спадът на продажбите на пиво в пластмасови бутилки и се увеличава на кенчетата. За последните 3 години

понижението е с една десета


Статистиката на браншовата организация сочи, че през миналата година в страната са продадени 5,5 млн. хектолитра бира, а оборотът на пивоварните е близо 480 млн. лв. Произведените количества бира у нас са били било 5,1 млн. хектолитра, като за същия период на пазара са позиционирани 35 нови продуктови предложения. Вносната бира е 308 хиляди хектолитра, а износът, който е 187 хиляди хектолитра, е с 44% ръст.

За 2018 г. консумацията на бира на глава от населението у нас е 75 литра. Продажбите на бира на „студения пазар” (хотели, ресторанти, кафенета) вече 10 години продължават да са в стагнация и в сравнение с реализацията през „топлия пазар” (магазинната мрежа) за 2018 г. са в съотношение 20% към 80%.

Най-големите любители на пивото са мъжете на възраст 40-49 години, които пият бира 10-11 пъти месечно. При дамите най-активните почитатели на пивото са в същата възрастова група, но те консумират пенливата напитка 6 пъти в месеца.

Дъждовните седмици в началото на лятото и по-слабият туристически поток вече доведоха до 4-5% спад в продажбите на бира.

monitor