Лайфстайл

10 причини защо комарите хапят някои хора (а други не)

10.06.2019 14:48
10 причини защо комарите хапят някои хора (а други не)

Това винаги е била една от многото дилеми на горещия сезон: защо комарите хапят някои хора, а други не? Какво се крие зад този „избор“ на най-дразнещите насекоми през лятото? Скорошни изследвания са установили, че най-малко 20% от лицата притежават специфични характеристики, които ги правят по-привлекателни от други. Ето ги и тях:

1. Пот

Според проучване, проведено във Великобритания веществата налични в потта, които всеки от нас притежава в различни количества, са основните фактори, за да ги доближават повече или по-малко комарите. Млечна киселина, пикочна киселина и амоняк, всичките налични в потта, биват откривани с голяма точност от комарите.

2. Въглероден диоксид

Друг фактор, който привлича комарите е въглеродният диоксид, който тялото ни произвежда чрез дишането и транспирацията. Благодарение на някои рецептори, намиращи се в челюстите им, комарите могат да усетят присъствието на въглероден диоксид, отделян от някой, който е на разстояние до 50 метра. От това следва, че организмите, които произвеждат CO2 в по-голямо количество са идеалните жертви. Това обяснява, например, защо хората с наднормено тегло са по-силно засегнати, тъй като те имат по-голям обмен на кислород.

3. Бира

Метаболизмът на тялото и химията са два различни фактора, които играят ключова роля в разбирането на степента на привлекателност за комарите. Например, едно изследване, публикувано в Journal of American Medicine е установило, че изпиването на кенче бира значително увеличава атаката от страна на тези досадни насекоми. Причината се дължи на факта, че комарите са привлечени към миризмата, която тялото отделя след приемането на алкохол.
бира
(От друга страна умереното пиене на бира от време на време има и някои ползи за здравето).

4. Чесън

Няма категорични научни доказателства, но че чесънът държи далеч комари и други насекоми, като кърлежи, е потвърдено от множество проучвания. Според изследователи от Университета на Флорида храните, с най-висока концентрация на витамини от група В (В1 и В6) и витамин С имат силата да променят нашата пот и да ни правят по-малко привлекателни за тях.

5. Кръвна група

Женската поема количество кръв приблизително равнo на теглото й, или иначе казано около 2-3 милиграма. Според проучване, проведено от изследователи от Института за биологичен контрол на вредителите, генетиката играе важна роля в определянето на това дали сте магнит за комарите, които предпочитат кръвна група 0 повече от група B и около два пъти повече от кръвна група А.
кръвна група
Тези насекоми считат кръвта на нулевата кръвна група за по-вкусна от всеки друг вид кръв. Според същото проучване, всъщност, отделяме вещество, което позволява идентифицирането на кръвната група, преди да бъдем ухапани от комар.

6. Тичането

Точно защото комарите възприемат веществата, съдържащи се в потта, физическата активност, като тичането на открито, увеличава с 50% риска да бъдете ухапани.
тичане
Телесната температура също играе роля в привличането на насекомите. Неслучайно, комарите, които разпространяват малария ужилват хора с висока температура, когато протистите, причинители на заболяването, са максимално присъстващи в кръвта.
(Това, обаче, съвсем не е основателна причина да се откажете от дневния си крос).

7. Цветове

Може да ви се стори като шега, но дрехите, които носим могат да увеличат или намалят риска да бъдете ухапани.
цветове
В проучване, сравняващо различните нюанси, учените са съобщили интересни резултати, които показват, че комарите са привлечени от тъмни цветове. Предпочитат ги в следния ред: черно, червено, сиво и синьо; рискуваме по-малко да привлечем вниманието им ако носим зелено или жълто.

8. Пълнолуние

Комарът живее от 3 до 5 седмици, през които произвежда най-много цикли яйца: хапе от 3 до 5 пъти общо. Според Американската асоциация за контрол на комарите комарът е 500 пъти по-активен по време на пълнолуние.
пълнолуние
Неговите атаки се случват при изгрев и залез, от женските, които са способни да мигрират до 40 мили, за да се снабдяват с храна.

9. Бременност

Бременна ли си?
бременна жена
Телесната ти температура е по-висока от нормалното и следователно комарите те атакуват с честота два пъти по-висока от жена, която не очаква бебе. Коремът на бременна жена е с 1 ° C по-топъл, отколкото останалата част на тялото и това кара тялото да произвежда повече пот, привличайки комарите.

10. Холестерол

И високите концентрации настероиди или холестерол по повърхността на кожата, според проучване, проведено от Университета на Флорида, са особено атрактивни за комарите.

saveti.bg