В рекламите на електроколите се пропуска информацията колко замърсяващо е производството на акумулаторите за тях.
Групата CESifo от Института за икономически изследвания в Мюнхен обяви,че дизеловият мотор на Mercedes C 220 d изхвърля 117 г въглероден двуокис на километър, срещу 159 грама на електромобила Tesla Model 3 или с 25% повече.
В изследването на немските учени се подчертава, че за добиването и преработката на лития, необходим за производството на акумулаторна батерия за електрическото возило, с капацитет от 75 кВт се отделят от 10 до 14 т от парниковия газ. 10-годишната експлоатация на батерията и средногодишен пробег от 15 хил. км на електромобила и последващата преработка на акумулатора биха довели до изхвърлянето в атмосферата на 73-98 г въглероден двуокис на километър за срока на използването му. На практика мръсното производство на най-важния елемент от електромобила и необходимостта от допълнителна енергия за утилизацията му, колкото и нелогично да е, колите на ток са отговорни за изхвърлянето на по-голямо количество въглероден двуокис.
Въпреки това в последно време много големи автомобилни гиганти обявяват плановете си да произвеждат само електроколи, хибридни возила или коли на водород.
монитор