Командированите в България работници ще бъдат вкарвани в специалносъздаден информационен портал, съобщиха от Главна инспекция по труда. В него те ще могат да намерят информация за българското законодателство и административните процедури в страната ни.
Порталът е разработен в две версии – английска и българска. „С него се намалява административната тежест за работодателите на работниците, които се командироват у нас. Фирмите вече ще могат електронно да подават изискващите се заявления за командироване на служителите“, обясни Атанас Чернаев, ръководител на проекта.
По проекта е изготвен и механизъм за оценяване на рисковия потенциал на командироващите предприятия. Той ще дава възможност предварително да бъдат преценени рисковете от извършване на нарушения, свързани с трудовото законодателство. По този начин инспекцията по труда щяла по ефективно да контролира чуждестранните фирми. „Разглежда се например командироващото предприятие има ли идентична дейност в държавата, има ли други наети лица, правото, което се прилага спрямо сключените договори, оборотите му и др. За събиране на нужната информация контролните органи в държавите членки си съдействат чрез Информационната система на вътрешния пазар“, обясни Чернаев.
Всеки командирован работник пък ще може чрез попълване на тест да провери дали неговото изпращане у нас предполага нарушаване на законодателството. За работа по механизма са обучени 300 служители на инспекцията по труда.
Финансовата стойност на проекта е 650 000 лв.
монитор