Събития

„Бихте ли ми казали, моля, на къде трябва да тръгна оттук?“* АНАЛИЗ

  28.06.2018 13:25             
„Бихте ли ми казали, моля, на къде трябва да тръгна оттук?“* АНАЛИЗ

Общ среден бал от 19 и повече точки от възможни 20 при НВО в 4 клас, при това не от един, а от четири изпита в училища с по около 100 четвъртокласници не само не е реален, той е абсурден и невъзможен.  И точно за това обиден, поради простичкия факт, че все пак става дума за деца, за умни, чаровни, обичани, наши ДЕЦА. Просто деца! А, няма нищо по-човешко, нищо по-детско от това, децата да грешат.

Вчера /27.06.2018 г./, при анализа на резултатите от НВО в 7. клас стана безпределно ясно, че високите резултати в някои училища през последните години се дължат на тъжния факт, че в тях колеги - директори и учители са привели в „действие“ „непрозрачни и порочни практики“, манипулиращи резултатите и трайно изкривяващи възможността за обективен анализ. А, всички ние си мислехме, че славните резултати се дължат на обвития в мистика и дълбоко укриван факт, че в тези училища се обучават наследници на славните викинги и кристални арийци с феноменални възможности и интелект… Днес стана отново ясно, че при резултатите от НВО и в 4. клас в някои врачански училища пак, без да знаем, за наша, а и за всенародна радост се обучават вундеркинди с повече от галактически познания и възможности. Резултати, непосилни дори за високотехнологични изкуствени интелекти, киборги и хостове. Както се казва: „Хвала на такива кристални деца и извънземните им преподаватели!!! И, разбира се, директори!!!”  Всичко това вероятно щеше да е много смешно, ако не беше тъжно, дори трагично…  И  ако за манипулираните резултати в някои „селски“ училища, в които се обучават деца от драстично уязвими групи, в това число и от ромски произход, колегите се прибягнали до порочни практики, за да не се срамуват от ниските резултати и да си спестят унижението да са на последните места по резултати, да не бъдат упреквани и хокани… може да се прояви някакво разбиране и, разбира се, в никакъв случай оправдание... То, в звездните  резултатите на „елитните“ училища, мотивите са коренно различни. И  освен задължителните в случая комплекси за професионална малоценност, обикновено натегачество, лакомия за деца  и откровена простотия, става дума и за напълно съзнателно манипулиране на родители и общественост, за да продължи надуването на рекламния балон за елитарния и вълшебен статут на въпросните училища, където и деца с повече от скромни възможности с факта на записването си в тях стават автоматично „елитни“ ученици с отличен успех и резултати.  Фалшива реклама, менте внушения, манипулирани родители… Но, истински и реални пари!!! ПАРИ, които  записаните деца в „елитното“ училище носят със себе си - митичния ЕРС /единен разходен стандарт/!!!  Само времето ще покаже дали ще се мери с един аршин за сгафилите със сериозно „завишени“ резултати от НВО в 7 клас колеги от „селски“ училища и алмаматерни супер учители и директори, впечатлили с  „постиженията“ на подопечните им четвъртокласници и учители!? А, време дали изобщо има!?

Забележка: Докато при НВО в 7. клас, както и ДЗИ, организацията и провеждането на изпитите са обект на сериозен контрол и участници - външни на училището лица/квестори/, при провежданите изпити в 4. клас цялата организация, провеждане и оценяване на децата е изключително в правомощията и отговорностите на директорите и определените от тях комисии с учители от техните училища. Поздравления заслужават всички колеги, които през годините останаха неизкушени и почтено, обективно и професионално провеждаха и провеждат въпросните изпити. Друг е въпросът, дали изобщо си струва да бъдат провеждани такива изпити с единадесет годишни деца.  Фантасмагоричните резултати на „елитни“ училища просто за пореден път доказват пълното безсмислие и дори абсурдност на провеждането на такива изпити по такъв начин в 4 клас.

 

АВТОР: Румен Петков

* „Бихте ли ми казали, моля, на къде трябва да тръгна оттук?“ /Из „ Алиса в страната на чудесата“/