България

Пълен абсурд: Чук и Гек и моторните шейни у нас са при един режим - никакъв

  07.02.2018 15:15             
Пълен абсурд: Чук и Гек и моторните шейни у нас са при един режим - никакъв

Българското законодателство в областта на моторните шейни е пълен абсурд. Регламент в тази област у нас просто не съществува, което на практика означава, че всеки може да прави с мощните превозни средства каквото си поиска без никаква санкция.

Днес Националната следствена служба (НСлС) съобщи официално, че е започнала разследване срещу министъра на транспорта Ивайло Московски за причиняване на смърт по непредпазливост на 4-годишния му син при инцидент с такова превозно средство миналия петък.

Мощната машина бе управлявана именно от министъра по време на инцидента, а в интернет веднага след това тръгнаха спекулации дали министърът е бил пиян и дали не е карал шейна, която му е предоставена от пловдивска частна фирма, прибрала бизнес за милиони именно в неговия ресор.

Отговори на тези въпроси няма, както и никой не знае дали на Московски е била взета алкохолна проба и какво показва тя.

Доколко съмненията са реални е повече от трудно да се каже. Веднага след трагедията с детето на министъра плъзнаха спекулации, че истината умишлено се прикрива, за да бъде запазен един от близките хора на премиера Бойко Борисов.

Абсурдът с моторните шейни е, че нито един закон не им вменява каквито и да е задължения. От Министерството на транспорта обяснението е, че те не са "пътно превозно средство" и че не попадат под какъвто и да е контрол на техните контролни дирекции, които са известни основно с това, че там има огромен брой сигнали за корупция, които си остават недоказани.

Инцидентът, при който загина синът на министъра е извън урегулираното трасе с дължина 10 километра, което се обработва редовно за любителите на този тип забавления от "Бороспорт" в курорта Боровец. Също така обаче няма и забрана за хората, притежаващи такива машини да карат където си поискат.

Моторните шейни не минават на технически прегледи и за тяхната безопасност у нас на практика никой не отговаря. Никъде в нормативната ни база не е записано, че управляващите ги трябва да носят каски и че трябва да са минали специален инструктаж за безопасност. По този начин те на практика са приравнени към съвсем обикновените пластмасови шейнички като "Чук и Гек" - виждаш сняг, пързаляш се.

offnewsbg