България

Психолог: Децата отдавна не усвояват учебния материал по абстрактно-логически начин

  25.09.2017 09:55             
Психолог: Децата отдавна не усвояват учебния материал по абстрактно-логически начин

Децата отдавна не усвояват учебния материал по абстрактно-логически начин, много е важно учителите да бъдат малко по-интерактивни. Това каза психологът Иван Игов относно адаптирането на децата към учебните занятия след дългата лятна ваканция, пише Фокус. „Има две причини, поради които учениците ходят на училище. Първата причина е, защото така трябва и това правят всички останали. Втората причина е заради приятелите, хората, с които си бил години наред в училище“, обясни Игов. По думите му по отношение на децата адаптацията е по-различна от тази на възрастните, които са били в дълга отпуска. „Трябва да сме наясно, че откогато децата имат своя собствена среда, а при юношите средата на връстниците е изключително важна, те не се адаптират толкова трудно. По-скоро им е трудно да започнат да залягат отново над учебниците“, поясни той. „Винаги съм съветвал учителите да не започват директно с преговор под формата на контролни и други видове изпитвания, а да дадат един малък период, в който децата да се върнат отново към практика, стила си, да учат и усвояват знания“, каза още той. Иван Игов уточни, че що се отнася до родителите е нужно малко по-голям толеранс и свобода, малко по-голяма възможност да разговарят с децата си за това, което се случва в училище. „За съжаление, както и сега виждаме, в българското училище още в началото на учебната година започват да се случват неприятни неща“, добави Иван Игов.

Blitz.bg