България

Пуснаха движението по ремонтираната тръба на тунел „Витиня“

  20.09.2017 15:58             
Пуснаха движението по ремонтираната тръба на тунел „Витиня“

представители на агенция "Пътна инфраструктура" направиха инспекция. Проверката на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“ показа изключително качество на строителството, коментира министърът, цитиран от пресцентъра на МРРБ.
В понеделник - 25 септември, веднага след края на трите почивни дни, ще бъде затворена за ремонт тръбата за София и съоръжението преди тунела. Движението на леките коли и на превозните средства до 10 т ще бъде прехвърлено двупосочно в обновената тръба за Варна. Тежкотоварните превозни средства над 10 т ще продължат да преминават по задължителния обходен маршрут по път I-1 София - Ботевград.
Целта е ремонтните дейности на „Витиня“ да завършат до края на ноември и през зимата по АМ „Хемус“ да се пътува без ограничения от строителни дейности.
Обновената тунелна тръба на „Витиня“ е изключително модерна за България и оттук нататък, спрямо възможностите на бюджета, и останалите съоръжения в страната ще бъдат приведени в същия вид - с пожароизвестяване, вентилационна система, видеонаблюдение, обясни министър Нанков.
В най-дългия, 1195-метров тунел в България, вече 15 вентилатора са свързани към автоматична система с вентилационно включване. Съоръжението разполага и с уникална система за пожарна безопасност и пожароизвестяване, които бяха демонстрирани чрез симулация по време на инспекцията. Монтирани са и 374 лед осветителни тела.
Ремонтът се просрочи във времето, но искахме да съчетаем пускането на движението, заедно с това по мостовото съоръжение, което имаше сериозни проблеми от конструктивна гледна точка, обясни регионалният министър и допълни, че целта е била осигуряването на сигурност и безопасност при експлоатация.
Искаме АМ „Хемус“ да е сигурна за преминаване, да отговаря на европейските стандарти, подчерта Нанков. По нея 47 км са само асфалтовите дейности по участъци в лошо състояние. След ремонта на десните тръби на тунелите „Ечемишка“ и „Витиня“, остава да бъдат ремонтирани още шест тръби на четирите тунела по магистралата. Необходим е ремонт и на мостови съоръжения. Поне 220 млн. лв. са необходимите средства. Ако има наличен ресурс, ремонтът може да се направи за две години. Затова толкова бързаме с въвеждането на тол таксите, които ще гарантират наличния ресурс и така няма да сме в тежест на бюджета, коментира министърът. От думите му стана ясно, че пътният сектор в момента се издържа чрез проекти, финансирани от европейските фондове, заемни споразумения и излишъка в бюджета. Проблемът с финансирането ще бъде решен чрез въвеждането на тол таксите. Ще има по-добър контрол на качеството и разходването на средствата, подчерта Николай Нанков.
Министърът обяви, че процедурата за избор на изпълнител, който да изгради и внедри тол системата, ще приключи през следващия месец, като предстои отваряне на ценовите оферти.

dariknews.bg