Събития

Болница: Има промяна при обслужването на болните

  19.07.2017 12:06             
Болница: Има промяна при обслужването на болните

От началото на годината има промяна в обслужването на пациентите от страна на общопрактикуващите лекари във Враца. Личните лекари имат право на избор - дали да сключат договор със спешния център или с „Дауд Медицински център“ във Враца, които да обслужват техните пациенти през нощта и в почивните дни. Те обаче са длъжни да уведомят пациентите си дали имат сключен договор с дежурен кабинет и към кого да се обръщат пациентите им в случай на необходимост, за да не се стига до недоразумения, коментираха от МБАЛ „Христо Ботев“. Изявлението беше направено по повод разследване на "Конкурент" след серия от сигнали, че пациенти с оплаквания биват връщани от ЦСМП във Враца.

Ако джипито има договор с дежурния медицински център в ж.к. „Дъбника“ и не се изисква животоспасяваща намеса, то при неотложен здравословен проблем, здравноосигуреното лице може да се обърне за помощ именно там. Филиалите на спешната помощ пък поемат пациентите на джипитата дори при по-леки заболявания, ако общопрактикуващите лекари са сключили договор със съответния филиал. Спешният център няма да връща само пациенти в тежки състояния, които застрашават живота им, като инфаркти и инсулти и хора пострадали при катастрофи, предупредиха от МБАЛ „Христо Ботев“ и обърнаха внимание, че не бива да се да се злоупотребява със спешната и неотложната помощ.

„Ако някой мисли, че детето му може да кашля или киха от една седмица и се сеща да го заведе на лекар в събота в 22 часа, това не е спешна помощ, нито неотложна помощ, а безотговорен родител, търсещ лекар, който да поеме родителската безотговорност“, казаха още от здравното заведение. Повечето хора обаче все още не са запознати с реорганизацията и са категорични, че при инцидент най-напред ще посетят спешния център.